Skinpress Demo Rss

sobota, 14 marca 2009

Wystawa grupy Fotokujawy

Witajcie, dzisiejszy dzień (przynajmniej dla mnie) obfitował w wydarzenie fotograficzne. Po pierwsze przyjechała do mnie długo oczekiwana 50'tka Pentaxa o świetle 1.4 Po drugie miałem możliwość ją przetestować od razu w warunkach bojowych. W Muzeum Fotografii odbył się wernisaż grupy Fotokujawy- regionalnej grupy forum Nikon Polska. Zdjęcia przedstawiono różne, od pejzaży po reporterkę i portret. W sumie wystawiło się 27 fotografów. Prace były ciekawe, chociaż niektóre nie rzucały na kolana. Uzbrojony tylko w 50'tkę starałem się uchwycić co ciekawsze momenty i przy okazji zrobić kilka zdjęć mojemu koledze Konradowi, widocznemu na zdjęciu na samym dole. Obiektyw sprawił się super, jest ostry już od 1.4 i pięknie rysuje. Bedę miał z niego sporą pociechę.
Co ciekawe jest to starsza konstrukcja. Używałem kiedyś obiektywu Pentaxa-A 50 mm 2.0, który jest o wiele nowszej budowy ale ani tej jakości obrazu nie uzyskałem, ani też tej "magii" w dotyku. Moja 50'tka zbudowana jest w całości z metalu i szkła, ma więc ten solidny wygląd i charakter który tak lubię.
Aha, wypada wspomnieć, że przy okazji wystawy poznałem kilka osób z forum Pentaxa. Serdecznie z tego miejsca pozdrawiam:)



5 komentarze:

Małgoś pisze...

Mnie najbardziej wpadła w oko dziewczynka ze zdjęcia środkowego (myślę, że z powodów oczywistych, matki tak mają :)).
Czyli w Twojej subiektywnej ocenie widać dużą różnicę w tym obiektywie pomiędzy światłem 1.4 a 1.8?

tanthalos pisze...

Wcześniej mialem 50'tke Pancolara [m42] ktora dosc mocno mydliła na 1.8. Teraz moge spokojnie korzystac z 1.4 bez wyraznych strat w jakości. Natomiast co do zysku swiatla to zamiast 1/60 mam 1/125, wiec pewien zysk jest. Pozdrawiam:)

Anonimowy pisze...

Czuję się pozdrowiony ;-).
Świetnie wykorzystałeś tę 50-tkę!

fotocyk pisze...

A mnie najbardziej wpadla w oko pani z pierwszeg zdjecia :)
(myślę, że z powodów oczywistych, matki tak mają :))
Myslę, że Małgosia.dz wybaczy mi te "parafraze"
Tanthalos - wiem o czym piszesz, piszac o starych szklach i popieram...

Małgoś pisze...

Fotocyku, zdecydowanie faceci tak mają... ;-))
A pani z pierwszego zdjęcia... nie powiem, nie powiem... bardzo smaczna, tylko jakoś tak z kadru ucieka?. :))